Ceasuri cu tahimetru: Cum funcționează – Este un subiect comun în comunitatea colecționarilor de ceasuri faptul că cronografele sunt una dintre cele mai populare complicații, fiind în același timp și una dintre cele mai puțin practice în viața de zi cu zi. Multe dintre cele mai faimoase ceasuri cronograf sunt echipate și cu scări tahimetrice și, deși fanii acestor ceasuri sunt în mare parte de acord că arată foarte bine, puțini dintre ei au folosit vreodată scara cu funcția de cronometru, iar mulți nu ar ști cu adevărat cum să o facă. Cu toate acestea, tahimetrul unui ceas a fost inventat cândva cu un scop utilitar, practic, și merită să explorăm pe scurt aceste origini și să explorăm aceste capacități.
În esență, un tahimetru (numit și tahometru) este o scală numerică de pe cadranul sau luneta unui ceas care este utilizată împreună cu un cronograf cu secundă pentru a măsura viteza unui obiect pe o distanță predeterminată. Este adesea folosit pentru a determina milele sau kilometrii pe oră și, prin urmare, este o caracteristică comună a ceasurilor cronograf al căror design este inspirat din cursele de automobile; în lista noastră de mai jos vom prezenta mai multe modele emblematice din această categorie.
Spre deosebire de lunetele ceasurilor de scafandru, care ar trebui să se rotească într-o singură direcție pentru a stabili timpii de scufundare, sau de alte tipuri de scări de lunetă utilizate pentru calcule și conversii, cum ar fi regula de calcul circulară de pe Navitimer de la Breitling, majoritatea fiind bidirecționale, o lunetă cu scală tahimetrică ar trebui să fie fixă. Scara numerică începe, de obicei, în jurul indicatorului de 6 sau 7 secunde de pe traseul minutelor și este indicată, de obicei, în unități de viteză începând de la 500 (deși, în unele cazuri, pot fi găsite trepte de 400 sau 600, în funcție de secunda care marchează începutul scării).
Cum funcționează aceste ceasuri cu tahimetru?
În primul rând, trebuie să faceți un pic de matematică: Începeți prin a stabili dacă veți măsura în mile sau în kilometri. Apoi, țineți cont de ecuația T=3600/t, în care “T” majuscul este valoarea tahimetrică (adică MPH), iar “t” mic este timpul scurs împărțit la “3600” secunde pe oră. Exemplul clasic de utilizare a tahimetrului de la încheietura mâinii este determinarea vitezei pe baza distanței dintre două borne kilometrice de pe un drum sau o autostradă. La primul marcaj, activați cronograful ceasului pentru a porni acționarea cronografului pentru a pune în funcțiune acul contorului central, apoi opriți cronograful la al doilea marcaj. Citiți unde s-a oprit mâna atât pe scara secundelor, cât și pe scara tahimetrului.
Dacă a fost nevoie de 45 de secunde pentru a ajunge de la reperul A la reperul B, iar “00:45” se aliniază cu 80 pe tahimetru, înseamnă că mergeți cu 80 MPH (3 600 împărțit la 45 este egal cu 80). Mai mult, odată ce ați stabilit o viteză constantă, puteți utiliza aceeași scală pentru a determina distanța parcursă. Dacă nu mai există indicatoare de kilometrii care să vă ajute în timpul unei călătorii și călătoriți cu 60 km/h sau mai mult (scara se termină la 60), notați pur și simplu locul în care mâna secundară trece pe lângă indicatorul “80” (în exemplul de mai sus) pentru a determina când a mai fost parcursă un kilometru.
Dacă vă deplasați mai încet de 60 km/h, situația devine puțin mai complicată: va trebui să înmulțițiți viteza mai mică cu 2 și apoi să împărțiți citirea tahimetrului la același număr pentru a obține o distanță exactă.
Bineînțeles, toate acestea ar putea fi prea mult pentru șoferul de astăzi care poartă ceas de mana, care are la dispoziție toate avantajele tehnologiei moderne de pe tabloul de bord pentru a face toate aceste calcule. Cu toate acestea, ceasurile cronograf cu tahimetru sunt totuși instrumente amuzante și elegante, la cel mai înalt nivel combinând în prezentarea lor atracția vintage low-tech cu romantismul durabil al curselor auto.
Iată 15 dintre modelele de ceasuri cu tahimetru pe care le puteti cumpara din magazinul nostru.