Prezentare: Longines Pilot Majetek

Longines Pilot Majetek: De ceva timp încoace, Longines domină cu măiestrie arta reeditărilor, aducând un omagiu modelelor istorice, toate acestea pentru marea satisfacție a colecționarilor și a celor care au un ochi bun pentru ceasurile clasice. Unul dintre ceasurile de inspirație vintage care ne-a atras atenția în urmă cu câțiva ani a fost Longines Heritage 1935, o interpretare modernă a ceasului Longines Czech Pilot dezvoltat în anii 1920 și furnizat Forțelor Aeriene Cehoslovace în anii 1930.

Prezentare: Longines Pilot Majetek
Longines Heritage 1935

Ceasurile erau marcate ca “Majetek Vojenske Spravy”, ceea ce înseamnă “proprietatea administrației militare”, ceea ce a făcut ca Longines Majetek să fie poreclit de colecționari. (Cred că Longines Vojenske ar fi un nume mai bun, care se traduce prin Longines Military și nu Longines Property, dar este prea târziu pentru asta). Săptămâna aceasta, producătorul a prezentat o nouă abordare a ceasului istoric Pilot ceh, Longines Pilot Majetek. Noul ceas este o îmbunătățire în comparație cu Longines Heritage 1935, lansat în 2014. Să vedem dacă sunteți de acord, dar mai întâi – un pic de istorie.

- Publicitate -

LUNETA ROTATIVĂ

Știm cu toții că luneta rotativă este o parte integrantă a oricărui ceas de scufundare. Cu toate acestea, luneta rotativă a fost inițial dezvoltată de piloți pentru a facilita navigația. A fost inventat de nimeni altul decât comandantul locotenent al marinei americane, Phillip Weems, a cărui legătură cu Longines și cooperare cu Charles Lindbergh a produs rezultate revoluționare. Lindbergh a fost celebru pentru zborul său transatlantic cu Spirit of Saint Louis de la New York la Paris în 1927. El a fost primul care a făcut acest lucru singur; a zburat mult mai departe decât oricine înaintea lui și a intrat în istorie, deoarece a fost, de asemenea, primul care a conectat două orașe mari peste ocean.

Prezentare: Longines Pilot Majetek
Charles Lindbergh în fața avionului său Spirit of Saint Louis

Se pare că Lindbergh era nemulțumit de navigația celestă și avea nevoie de un echipament precis la secunda pe care să se poată baza pentru a zbura în jurul lumii, făcând calculele corecte fără a se baza pe stele. Cei doi s-au întâlnit când Weems făcea experimente de navigație, iar ceea ce a urmat a schimbat modul în care erau calculate variabilele de zbor. Pe baza descoperirilor lor, Longines a realizat ceasul Lindbergh Hour Angle – încercați să învățați cum să îl folosiți pe acesta vizionând tutorialul de pe site-ul Longines.

Prezentare: Longines Pilot Majetek

Nu fiți aspru cu voi înșivă; chiar și piloții experimentați au avut probleme în utilizarea ceasului Lindberg pe atunci. Astfel, Weems a venit cu o soluție elegantă și simplă pentru a-i ajuta pe piloți să își alinieze poziția verticală zero cu acul secundar sau cu o comandă radio – o lunetă rotativă externă calibrată de la 0 la 60 de secunde. Inovația a fost adoptată de multe mărci care au aprovizionat forțele militare, inclusiv Longines – vezi Weems A11 sau Majetek original, care a folosit o variantă diferită de lunetă rotativă.

ORIGINALUL MAJETEK VOJENSKE SPRAVY

Modelul din 1935 produs de Longines pentru a onora comanda pentru armata cehă avea o carcasă din oțel inoxidabil în formă de pernă de 40 mm, un cadran din porțelan negru cu cifre arabe mari albe și o lunetă rotativă canelată cu un marker intern. Luneta cu markerul triunghiular și cristalul se roteau la unison, permițând mai multe funcții de cronometrare simple, dar utile.

Prezentare: Longines Pilot Majetek

Dimensiunea a fost considerată uriașă, dar o carcasă mare era necesară pentru a se potrivi cu calibrul ceasului de buzunar 15-94 și pentru a-l opera în timp ce se purtau mănuși. Ceasul era antimagnetic, fiabil și bine construit pentru a supraviețui într-un mediu periculos. Încă mai există câteva exemplare pe aici, care încă arată bine la 88 de ani și ticăie la 18.000vph.

- Publicitate -

NOUL LONGINES PILOT MAJETEK

Noul Majetek nu este o reeditare, ci o interpretare nuanțată a originalului. Longines Heritage 1935, pe care același model l-a inspirat, de asemenea, a fost lipsit de luneta rotativă și de indicatorul triunghiular, adăugând în schimb o fereastră pentru dată – din fericire pentru noi, Longines nu a făcut astfel de ajustări de data aceasta, dar să nu ne grăbim prea mult. Longines Pilot Majetek nu este un ceas mic după standardele moderne, dar dimensiunile carcasei nu ar trebui să vă sperie.

Longines Pilot Majetek
Longines Pilot Majetek

Noul Majetek măsoară 43 mm în loc de 41 mm al originalului. Cu toate acestea, carcasa din oțel inoxidabil în formă de pernă este ușor curbată, cu urechi rotunjite pentru un aspect contemporan, iar ceasul se poartă confortabil în ciuda dimensiunii. Luneta canelată cu un marker triunghiular este mult mai pronunțată și se rotește în ambele direcții, astfel încât indicatorul luminos al orei de pornire să își poată îndeplini scopul.

Numai că, de data aceasta, triunghiul este independent, iar cristalul nu se rotește atunci când mișcați luneta cu marcajul deasupra cadranului. Cu cristalul de safir bine fixat, această nouă construcție asigură o rezistență la apă de până la 100 m.

Întoarceți ceasul într-o parte și veți vedea o plăcuță cu “1935” gravat pentru a comemora anul în care Majetek a intrat în producție. Această plăcuță, anunță brandul, ascunde mecanismul de angrenare patentat pentru lunetă, cuplat cu marcajul triunghiular. Cu toate acestea, este nevoie de mai multe informații cu privire la posibilitatea de a deșuruba capacul pentru a-ți satisface curiozitatea.

Longines Pilot Majetek
Longines Pilot Majetek

În dreapta, elementele proeminente protejează coroana. Întoarceți ceasul pentru a citi gravurile de pe fundul solid al carcasei, care se înșurubează: Longines Pilot Majetek, Chronometer Officially Certified, Magnetic Resistant, etc. Întoarceți-l înapoi și admirați cadranul aproape perfect, căruia îi lipsește un orificiu pentru dată.

Ca și în cazul modelului original din 1935, cadranul este negru mat, cu cifre arabe albe, șină de minute feroviară și subcadranul încastrat pentru secundele mici care înlocuiește indexul de la ora 6. Cifrele sunt reliefate și tratate cu Super-LumiNova de culoare “radium vechi” pentru o senzație retro. Acele mâini placate cu rodiu au o formă de baston și arată în armonie cu restul elementelor cadranului – “de tip catedrală”, ca în original, ar strica aspectul echilibrat.

Din nou, deoarece acest Longines Pilot Majetek nu este o reeditare, ci o abordare contemporană a ceasului de epocă de avigrare (aviație și navigație), cadranul nu lasă nimic de dorit – este lizibil și autentic pentru estetica și scopul original.

Mecanismul pentru Pilot Majetek provine din seria L893 (ETA A31.L91) care a fost dezvoltat special și exclusiv pentru a alimenta ceasurile din colecția Longines Heritage. Longines a ales să echipeze noul Majetek cu calibrul L893.6 cu un arc de balans din silicon pentru o mai bună rezistență la câmpurile magnetice.

Longines Pilot Majetek
Longines Pilot Majetek

Această mișcare automată L893.6 este certificată pentru cronometrare de către COSC. Funcționează la 25.200vph și are o rezervă de putere de până la 72 de ore, ceea ce este mai mult decât suficient pentru a zbura în jurul lumii.

Longines Pilot Majetek are trei opțiuni de curea. Cureaua de tip NATO, realizată din fibră de poliester reciclat, este una câștigătoare, dar dacă preferați pielea, puteți purta noul dumneavoastră Pilot pe o curea din piele maro sau verde închis, ambele cu cusături bej. Longines Pilot Majetek se vinde la prețul de 3.500 CHF și este acum disponibil prin intermediul platformei de comerț electronic și al comercianților Longine. Acesta face parte din colecția permanentă.

Longines Pilot Majetek

PĂRERI FINALE

În mai puțin de zece ani, Longines își va sărbători cea de-a 200-a aniversare, un moment foarte așteptat de producătorul din St. Imier și de colecționarii de ceasuri din întreaga lume. Ne putem doar imagina ce fel de frumuseți mecanice va lansa brand-ul. Cu istoria sa bogată, fiind unul dintre cei mai vechi producători de ceasuri încă în activitate și cu arhivele sale vaste pentru a inspira creațiile moderne, ne așteaptă o adevărată desfătare. Pilot Majetek ar putea foarte bine să marcheze gustul lucrurilor care vor urma.

Share This Article

Cum Transformă Rolex Sustenabilitatea în Prioritate Strategică

Dincolo de confirmarea numărului său de angajați (exact 15.548 în 2024), este…

Tequila Salitos Gold 38%, 0.7L – O Alegere Exotică și Rafinată

Introducere Dacă ești în căutarea unei tequila premium, cu o aromă fină…

Rado Captain Cook Over-Pole Revine Cu Un Aer Vintage

Rado Captain Cook Over-Pole - Călătorește în epoca de aur a aviației…

Citizen Series 8 Mechanical GMT Ediție Limitată: O Capodoperă Îndrăzneață cu Tematică Oceanică

Citizen a reușit din nou să atragă atenția pasionaților de ceasuri cu…

Comentariul tau