După anunțarea în iulie 2023 a rezultatelor semestriale, care au arătat o creștere impresionantă de 18% a vânzărilor, Swatch Group tocmai a publicat cifrele cheie pentru întregul an 2023. Conglomeratul cu sediul la Biel, proprietar al unor mărci precum Omega, Longines, Tissot sau Breguet, raportează vânzări în creștere cu 12,6% la cursul de schimb constant, respectiv 5,2% la cursul curent, ajungând la 7.888 milioane de franci elvețieni.
În ciuda unui ritm ușor mai lent în al patrulea trimestru al anului, care ar putea indica o schimbare în starea generală a afacerilor și a industriei, grupul rămâne pozitiv în perspectivele sale pentru 2024 și se așteaptă la “perspective de creștere excelente” pentru anul următor.
Rezultatele Swatch Group din 2023 arată o creștere solidă a vânzărilor
Deși nu a atins nivelurile de vânzări de dinaintea pandemiei – Grupul a raportat vânzări de 8.475 de milioane de franci elvețieni în 2018 – Swatch Group va putea raporta vânzări puternice în 2023, cu o cifră de afaceri de aproape 8 miliarde de franci elvețieni. Acestea fiind spuse, grupul a precizat, de asemenea, un impact uriaș al cursului de schimb și un mediu valutar dificil, cu un impact valutar extrem de negativ care a reprezentat 554 de milioane de franci elvețieni sau 7,4% și, prin urmare, a cântărit în mod corespunzător asupra profitabilității. După cum a indicat Swatch Group:
“Eroziunea rapidă a principalelor valute în raport cu francul elvețian nu a putut fi compensată prin ajustări continue ale prețurilor.”
Vânzările pentru întregul an 2023 au crescut cu 12,6% la cursuri de schimb constante, iar cifrele de export ale segmentului au crescut cu 11,9% la sfârșitul lunii noiembrie 2023, peste cele publicate de Federația Industriei Elvețiene a Orologeriei, cu +7,9%. Acest lucru confirmă câștigarea cotei de piață a mărcilor Grupului, ajutat în mod special în segmentul de preț redus datorită Swatch.
Cu toate acestea, a doua jumătate a anului 2023 a înregistrat o creștere ceva mai puțin intensă decât în primele șase luni ale anului, deoarece vânzările au crescut cu aproximativ 8% în al patrulea trimestru în monedă locală. Profitabilitatea urmează aproximativ aceeași evoluție, cu un rezultat net raportat la 890 de milioane de franci elvețieni, în creștere cu 11,3% față de 2022.
În ceea ce privește piețele locale din Asia, grupul raportează o creștere de două cifre în Hong Kong, Macao, Thailanda, India, Japonia și China. Europa a înregistrat o creștere a vânzărilor de o singură cifră, deși vânzările au explodat în Elveția, cu o creștere de peste 30%. În America de Nord, tendința de creștere puternică a continuat, mărcile Omega, Tissot și Swatch doborând recorduri. Grupul raportează o cerere continuă pentru Moonswatch și impactul pozitiv al colaborării Blancpain x Swatch, magazinele Blancpain neputând satisface cererea de modele originale Fifty Fathoms și o creștere puternică a numărului de vizitatori.
În anul precedent, Swatch Group și-a consolidat și investițiile, care s-au dublat, ajungând la 803 milioane de franci elvețieni – în principal în echipamente de producție și spații comerciale. De asemenea, raportează crearea a 1.541 de locuri de muncă suplimentare, dintre care 802 în Elveția. O cifră importantă pentru grup a fost mult timp stocurile sale, care continuă să rămână extrem de ridicate, la 7.309 milioane de franci elvețieni (aproximativ 92% din vânzările din 2023) și în creștere cu 436 de milioane de franci elvețieni în categoriile de materii prime, produse în curs de execuție și semifabricate.
Grupul explică faptul că aceasta este o poziție conservatoare, deoarece “protejarea producției cu suficiente materii prime și componente este o prioritate absolută pentru Grup (…) pentru a satisface cererea pentru mărci în momentele în care există blocaje în livrarea de materiale individuale”.
În pofida unui mediu dificil așteptat în 2024, Swatch Group “anticipează oportunități excelente pentru o creștere suplimentară în monede locale în 2024”, segmentele de prețuri mici și medii (Swatch, Tissot, Longines etc.) urmând să reprezinte cea mai mare parte a creșterii. De asemenea, se așteaptă ca Omega să aibă o vizibilitate puternică în calitate de cronometru oficial al Jocurilor Olimpice din 2024. Cu toate acestea, la fel ca în 2023, Grupul se așteaptă ca fluctuațiile cursului de schimb să continue să aibă un impact asupra rezultatelor sale, din cauza bazei sale industriale puternice din Elveția.
Pentru mai multe detalii și pentru a accesa raportul complet, vă rugăm să vizitați www.swatchgroup.com.