Rolex mărește din nou prețurile, la inceput de 2023 – Încă o dată, 1 ianuarie a fost ziua în care Rolex a majorat oficial prețurile, ceea ce a afectat buzunarele cumpărătorilor cu o medie de puțin peste 3 procente în întreaga gamă a mărcii din Statele Unite.
Media exactă a creșterilor de preț este greu de stabilit în parte din cauza “prețului la cerere”, piese precum Daytona și Day-Date din platină, ca să nu mai vorbim de opțiunile “off-menu” ale mărcii, care nici măcar nu sunt listate pe site-ul lor – iar Rolex a refuzat să comenteze cu privire la orice preț. Acestea fiind spuse, etichetele de preț care se află pe site-ul lor arată o revenire a brandului, care, în mod istoric, își ajustează MSRP-urile cel puțin o dată pe an.

Creșterile afectează anumite modele mai mult decât altele. Este o zi proastă pentru toți cei care așteptau un Daytona din aur alb, care a crescut cu 5.400 de dolari (17 procente). Între timp, popularul Daytona din oțel va costa acum 14.800 de dolari (un salt de 250 de dolari, cu 1,72%).
Rolex mareste din nou preturile, la inceput de 2023
Dintre celelalte Rolex-uri sportive din oțel foarte dorite, Submariner ref. 124060 (acum 9.100 $) și 126610 (acum 10.250 $) și Explorer II ref. 226570 (acum 9.650 $) au crescut cu 150 $ fiecare – o medie de aproximativ 1,6% – iar GMT-Master II a crescut cu aproximativ 1,9% în funcție de brățară (acum 10.700 $ pe Oyster sau 10.900 $ pe Jubilee).
În general, pentru cele mai solicitate modele Rolex din oțel, Barclays raportează o creștere de 2,2 la sută în Statele Unite. Și în timp ce creșterea poate fi frustrantă pentru colecționarii care au economisit în așteptarea unui telefon de la dealerul lor autorizat, nu este surprinzătoare, având în vedere inflația în creștere și costul materialelor.

Rolex a înghețat prețurile timp de doi ani în timpul pandemiei, dar aceasta a fost de fapt o anomalie. Anul trecut, inflația în Statele Unite a fost în medie de aproximativ 8,1 la sută până în noiembrie, astfel încât această nouă creștere a prețurilor pare de fapt conservatoare.
Probabil că încă isi revin după prăbușirea lirei sterline în raport cu euro după Brexit în 2016, iar acum Rolex cu siguranță nu a vrut să fie lăsat din nou prin in off-side. La acea vreme, majoritatea companiilor producătoare de ceasuri au întârziat să ajusteze prețurile, ceea ce a făcut ca Marea Britanie să fie pentru scurt timp unul dintre cele mai ieftine locuri din lume de unde poți cumpăra ceasuri.

De data aceasta, Rolex s-a mișcat rapid, anunțând o creștere de preț de aproximativ 5 procente în septembrie, care a lovit piața britanică. Aceasta a fost urmată de o altă majorare pentru restul Europei în noiembrie – o creștere de 5%. În total, o mare parte din gama Rolex a crescut cu 7 până la 8 procente în Marea Britanie și în UE.
Asta înseamnă că Statele Unite ale Americii sunt în avantaj cu doar creșterea de 3,4 procente din ianuarie, dar volatilitatea crescută a pieței (și acțiunile proprii ale Rolex de anul trecut) lasă deschisă posibilitatea ca această primă ajustare de început de an să nu fie singura pe care o vedem în 2023.
Acum, vestea bună. Fanii Yacht Master, astăzi este momentul potrivit pentru voi! Patru referințe Yacht Master diferite au avut scăderi de preț – un enorm 50 de dolari – în Statele Unite.

Aceste creșteri aduc, de asemenea, unele ceasuri Rolex, în special modelele sport din oțel, mai aproape, la prețul de vânzare recomandat, de un preț de pe piața secundară care s-a diminuat lent în ultimul an, de la un vârf record. Având în vedere că prețurile solicitate pentru modelele de top, cum ar fi GMT, Daytona sau chiar Submariner verde, se apropie adesea sau, ocazional, depășesc de două ori prețul de listă, nu cred că vom asista la moartea pieței gri.
Acestea fiind spuse, etichetele de preț deosebit de dure plasate pe primele ceasuri din noul program “Certified Pre-Owned” al Rolex (prețuri care au fost aspru criticate pe rețelele de socializare pentru că sunt cu mult peste prețul pieței gri) fac dificilă argumentarea faptului că până și o creștere mică a prețului la casa de marcat nu este încă un chilipir relativ.

În final, anul acesta se împlinesc 60 de ani de la lansarea modelului Daytona, care rămâne unul dintre cele mai greu de obținut modele sportive de la Rolex. Orice potențiale noi modele Daytona și întreruperi de producție, dacă vor avea loc, ar putea duce din nou la creșterea prețurilor pe piața secundară. În acest caz, câteva puncte procentuale în plus acordate Rolex și AD-urilor lor ar fi un preț mic de plătit dacă îl puteți obține.
Pentru a vedea noile prețuri, vizitați Rolex pentru mai multe informații.